Akadozik a bevételed?

21 gyakorlati tipp, hogy újra felpörgesd a vállalkozásodat!

Nem jön a bevétel?

Vállalkozóként biztosan Te is megélted már azt a frusztráló helyzetet, amikor a bevétel egyszerűen nem akar jönni?! Az ügyfelek nem vásárolnak, és úgy érzed, mintha minden erőfeszítésed hiábavaló lenne.
Ne aggódj, nem vagy egyedül!

Ebben a blog cikkben 21 gyakorlatias és könnyen megvalósítható tippet osztok meg, hogy hogyan tudsz újra lendületet adni a vállalkozásodnak.

Elemezd és értsd meg az „buyer personá”-d!

1. Tarts egy rövid szünetet

Amikor nem jönnek a vásárlások, természetes, hogy egyre stresszesebbé válsz. Ilyenkor sokszor a legjobb, ha egy kicsit hátralépsz, és pihensz. Egy séta, egy jó könyv vagy egy találkozó a barátokkal csodákat tehet, és friss szemmel nézhetsz majd vissza a problémára.

2. Elemezd az adataidat

Van analitikai rendszered? Nézd meg a statisztikákat! Lehet, hogy az oldalad látogatottsága esett vissza, vagy éppen sokan kattintanak, de nem vásárolnak. Ez segíthet abban, hogy pontosan megértsd, hol veszítheted el a potenciális vevőket.

3. Kérj visszajelzést

Ne félj megkérdezni a meglévő ügyfeleidet vagy a célcsoportodat, hogy miért nem vásároltak eddig tőled. Talán egyszerűen nem elég világos számukra, hogy mit nyújtasz. Egy őszinte visszajelzés többet érhet, mint a legjobb marketing kampány.

4. Tudd meg, kik a versenytársaid

Nézz szét a piacon, és nézd meg, mit csinálnak a versenytársaid. Lehet, hogy ők valamit máshogy kommunikálnak, vagy jobban felismerték a piac igényeit.

5. Optimalizáld az árazásodat

Lehet, hogy az áraid nem megfelelőek: lehet, hogy túl magasak, vagy épp túl alacsonyak. Az emberek sokszor az ár alapján ítélik meg egy termék vagy szolgáltatás minőségét. Próbálj meg különböző árazási modellekkel kísérletezni!

Alkosd meg a nyerő marketing stratégiádat!

6. Változtass a kommunikáción

Lehet, hogy nem a termékeddel van baj, hanem azzal, ahogyan kommunikálod. Próbálj meg más szövegezést, és tedd vonzóbbá az ajánlatodat. Például, egy barátom, Ádám webshopot üzemeltet, és miután átírta a termékleírásokat személyesebb hangvételűre, az eladásai 30%-kal nőttek!

7. Frissítsd a weboldalad kinézetét

Az első benyomás nagyon fontos! Ha a weboldalad régimódi vagy bonyolult a használata, sok vevő már azelőtt elmehet, hogy megnézné a termékeidet. Nézz meg néhány modern dizájn-trendet, és próbáld meg felfrissíteni a látványvilágot. (Ezzel kapcsolatosan egy korábbi cikkemben olvashatsz, ha ide kattintasz.)

8. Írj blog cikket

Tartalommarketinggel növelheted a bizalmat a célközönségedben. Írj hasznos, érdekes cikkeket a szakterületedről, és oszd meg őket a közösségi médián. Egy idő után a szakértelmed miatt is jobban fogsz látszani a piacon.

9. Használj promóciós kampányokat

Néha elég egy jó kampány akció, hogy beindítsd a forgalmat. Itt nem feltétlenül a terméked leárazására gondolj, hanem egy olyan ajánlatra, melyet butaság lenne visszautasítani! Az emberek szeretik a jó ajánlatokat, ami egy nagyon jó módja lehet annak, hogy felkeltsd az érdeklődést.

10. Frissítsd az ajánlataidat

Lehet, hogy nem a termékeddel van gond, csak éppen a csomagolásával. Próbáld meg másképp megfogalmazni az ajánlatot, kiemelve annak legfőbb előnyeit, ami az ügyfeleid számára fontos.

Építs tudatosan vállalkozást -Legyen követőtáborod!

11. Kapcsolatépítés és hálózatépítés

Sokszor a személyes kapcsolatok ereje a legjobb marketing. Menj el konferenciákra, eseményekre, vagy akár csatlakozz online csoportokhoz, ahol a célközönséged található. Egy jó beszélgetésből könnyen lehet egy új ügyfél.

12. Tedd próbára a közösségi médiádat

Lehet, hogy nem használsz megfelelően egy csatornát. Próbálj ki új közösségi média platformokat, vagy tedd rendszeresebbé a posztolást. Például, ha egy kreatív terméket árulsz, az Instagram és a Pinterest remek helyek lehetnek a bemutatásra.

Miért vesztegetnél el több időt és felesleges energiát?

Vállalkozás támogatóként segítek, hogy átlásd a cégedben zajló folyamatokat, amely optimalizálása hatékonyság növelést, szervezettséget és egységes munkavégzést eredményez.

Irány a dobbantó, JELENTKEZZ BE az első INGYENES online konzultációmra, ahol átbeszéljük, hogyan segíthetem vállalkozásod sikerét!

Építs bizalmat miközben értéket adsz

13. Tedd személyessé az élményt

Az emberek imádják, ha személyes kapcsolatba kerülnek egy márkával. Írj egy személyes köszönőlevelet a vásárlóidnak, vagy küldj egy kedves ajándékot. Ezzel elérheted, hogy visszatérő ügyfeleid legyenek.

14. Tegyél közzé esettanulmányokat

Mutasd meg, hogyan segítettél már másoknak! Egy-egy sikeres projekt bemutatása nemcsak hitelességet ad, hanem az érdeklődőknek is segíthet jobban elképzelni, hogyan dolgozol.

16. Adj valamit ingyen

Az ingyenes dolgok mágnesként vonzzák az embereket. Például kínálhatsz egy ingyenes e-bookot, amelyben hasznos tippeket adsz az iparágadról, vagy egy próbahónapot a szolgáltatásaidhoz. Ez is egy remek módja annak, hogy elnyerd az emberek bizalmát.

15. Tarts webináriumot

Egy ingyenes webinárium remek lehetőség arra, hogy szakértői státuszba helyezd magad, és közvetlenül kapcsolatba lépj a közönségeddel. Sok ember szívesen részt vesz ilyeneken, és ha elégedettek az előadásoddal, szívesen vásárolnak majd tőled.

Fejleszd a vállalkozásodat!

17. Lépj ki a komfortzónádból

Lehet, hogy túl kényelmes lettél, és nem próbálsz ki új dolgokat. Tegyél valamit, amit eddig nem mertél: indíts egy YouTube csatornát, tarts élő videókat, vagy próbálj ki egy új platformot, amit még nem használtál.

18.. Kérj segítséget szakértőktől

Ne félj tanácsot kérni egy marketing szakértőtől vagy egy üzleti tanácsadótól. Néha egy külső szem új perspektívákat hozhat be, amire nem is gondoltál volna. Kérdéseiddel keress bátran! Jelentkezz be egy ingyenes konzultációra.

19. Automatizálj folyamatokat

Automatizálj olyan dolgokat, mint az e-mail marketing, a visszaigazoló üzenetek vagy a követés. Így több időd marad a kreatív, bevételtermelő tevékenységekre, és nem kell mindig minden aprósággal foglalkoznod.

20. Nézd át a termékedet vagy a szolgáltatásaidat

Lehetséges, hogy a piac egyszerűen nem azt keresi, amit kínálsz. Például egy ismerősöm saját kézzel készített ékszereket árult, de miután rájött, hogy a piacon jelenleg inkább a minimalistább stílus hódít, átalakította a kínálatát, és rövid időn belül megugrottak az eladásai.

21. Legyél kitartó

Ne hagyd, hogy egy kis kudarc kedved szegje! Néha időbe telik, mire egy új vállalkozás beindul. Fontos, hogy ne add fel, hanem próbálkozz tovább, tesztelj új dolgokat, és légy rugalmas.

A legfontosabb, hogy ne ess kétségbe, ha nem jön azonnal a bevétel! Minden vállalkozás életében vannak hullámvölgyek, de ezekre reagálva fejlődhetsz és új lehetőségeket találhatsz. Kísérletezz, hallgass az ügyfeleidre, és légy nyitott a változásokra. Előbb vagy utóbb biztosan megtalálod azt a megoldást, amivel sikerre viszed a vállalkozásodat!

Ők már kezükbe vették az irányítást és letették az önjáró vállalkozásuk alapjait