Minden, amit tudnod kell mielőtt Üzleti Tervet készítenél

Az üzleti terv készítése olyan, mint egy kalandos családi nyaralásra való felkészülés. Amikor ilyesmit tervez a család, természetes, hogy leülnek közösen és kiválasztják a szabadságuk úticélját, hiszen mindenki azt szeretné, ha a lehető legjobb holiday-ük lenne.

Fel sem merül senkiben – vagy csak néhány kalandorban – hogy a pontos úti cél meghatározása nélkül, útikönyv, térkép, gyógyszer, váltóruha vagy pénz nélkül induljanak útnak. Minden apró részletet megtervezünk és minden apró kihívásra felkészülünk, ugye?

mi a helyzet a vállalkozásokban?

Ezzel szemben, a vállalkozások nagy része nem rendelkezik Üzleti Tervvel. Úgy csapnak bele ebbe „kalandba”, mintha bekötött szemmel és hátra menetben indulnának neki egy ismeretlen ország felfedezésének. Holott ezt a kalandot nem csupán egy-két hétre tervezzük, hanem sokkal-sokkal hosszabb időre!

 

A nyaraláshoz hasonlóan, itt is van néhány lényeges, kihagyhatatlan pont a terv készítésekor, mint például:

Célok és célkitűzések meghatározása

Célcsoport és piaci elemzés elvégzése

Termék vagy szolgáltatás leírása, bemutatása

Pénzügyi tervek készítése

Marketing és értékesítési stratégia készítése

Szervezeti és vezetési struktúra meghatározása

Kockázatok és ellenőrzés felmérése

Az üzleti tervet mankót kínál számunkra a hosszú kalandunk, úgy, mintha a céljaink a világ legfényesebb csillagai lennének, melyek oltalmazóan vezetnek az ismeretlenbe bennünket.  meghódítsuk a piacot, mint valami hős az ősi legendákban.

Például, ha egy vállalkozást indítunk, célunk lehet, hogy elérjük az üzleti csúcsot, és meghódítsuk a piacot, mint valami hős az ősi legendákban.

Te Rendelkezel üzleti Tervvel vagy te a te vállakozásod is vakon repül?

Ahhoz, hogy kalandunkon biztonságosan és sikeresen haladhassunk, fel kell fedeznünk a tájat és meg kell értenünk az ott lakókat. Az üzleti tervben részletesen leírjuk a célcsoport jellemzőit és a piaci lehetőségeket, mintegy kijelölve utunkat a siker felé

Például, ha egy új sportruházati márkát indítunk, meg kell vizsgálnunk a versenytársakat, és fel kell mérnünk a piaci igényeket és trendeket.

Az üzleti terv olyan, mint egy varázsdoboz, amelyen keresztül bemutathatjuk a vállalkozásunk által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat.

Például, ha egy luxus wellness szállodát tervezünk, leírhatjuk az exkluzív szobákat, az elbűvölő kertet és a kényeztető szolgáltatásokat, mintha egy mesés kastélyról lenne szó.

Az üzleti terv pénzügyi tervei olyanok, mint a varázseszközök egy varázsló zsebében, amelyek segítenek minket a gazdasági kihívások leküzdésében és a gazdagság felé vezető úton.

Például, ha egy kis cukrászdát nyitunk, felmérjük az alapítási költségeket, és megtervezzük az árakat és a bevételi előrejelzéseket, mintha egy bölcs kereskedő lennénk a város piacterén.

Az üzleti tervben meghatározott marketing és értékesítési stratégia olyan, mint egy királyi udvar, amelyben a legnagyobb hadvezérek tervezik meg a következő csatát.

Például, ha egy új kávézót indítunk, megtervezzük a közösségi médiakampányokat és a helyi eseményeken való részvételt, mintha egy igazi marketingmágusok lennénk, akik a figyelem középpontjába kerülnek.

Az üzleti terv szervezeti és vezetési struktúrája olyan, mint egy jól szervezett sereg, amelynek minden tagja tudja, mi a feladata és hogyan kell végrehajtani azt.

Például, ha egy gyermekruházati vállalkozást vezetünk, meghatározzuk a vezetőség tagjait és az alkalmazottak felelősségi körét, mintha egy csapatkapitányok lennénk egy ókori csatában.

Az üzleti tervben felismerjük és kezeljük a kockázatokat, mintha egy bölcs kalandor lennénk, aki előre látja az út során felmerülő veszélyeket és kihívásokat.

Például, ha egy online üzletet indítunk, felismerjük az internetes biztonsági kockázatokat, és tervezünk biztonsági intézkedéseket, mintha egy tapasztalt navigátorok lennénk egy viharos tengeren.

miért jó ha van üzleti tervünk?

Az üzleti terv készítése nemcsak egy dokumentum elkészítése; ez egy kalandos utazás, amelynek célja, hogy hiteles és hatékony tervet állítsunk össze, amely segíthet a vállalkozásunk sikeres és fenntartható fejlődésében. Az üzleti terv nemcsak egy stratégiai iránymutató lesz, utunk során, hanem egy inspiráló és motiváló útitárs az üzleti világ kalandjainak felfedezésében.

 

Kevés az időd, azonban vállakozásodnak mindenképpen szüksége van üzleti tervre!

Használj minta sablont a gyorsabb összeállítás érdekében!

Rendeld meg az “ÜZLETI TERV” minta sablont !

És kezdj neki a tervezésnek még MA!