ÚTMUTATÓ A MARKETING STRATÉGIA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ

Törd meg a „Marketing Szörny” erejét

A marketing szörny, amely sok kis- és középvállalkozás tulajdonosát rettegésben tartja, valójában nem más, mint az ismeretlen és megfoghatatlan marketing világ. Ez a szörny a siker és a növekedés útjába áll, ha nem nézünk vele szembe. Minden vállalkozás esetben eljön az az idő, amikor egyszerűen nem megy a szekér a marketing nélkül, bele kell állni és csinálni kell. A legtöbb vállalkozás számára óriási nyűgöt okoz, hogy ahelyett, hogy azt csinálná, amiért elkezdett vállalkozni, ilyen dolgokkal kell a figyelmét fordítani, mint a marketing. Sokan csak úgy gondolnak a marketingre, mint egyszerű hirdetés vagy reklám, de ennél sokkal több! Tegyük hát tisztába a szó jelentését és vegyük sorra, hogy mi is a rettegett és misztifikált Marketing.

mi a marketing?

A marketing egy összetett folyamat, amelynek célja, hogy a termékeinket vagy szolgáltatásainkat népszerűsítse, eladja úgy, hogy mindeközben a vásárlóink igényeit is kielégítése.

 

A marketing magába foglalja a piac kutatását, a célközönség meghatározását, a termékfejlesztést, az ár képzést, a disztribúciót, a promóciót és az ügyfélszolgálatot is. Szóval elég széles tárgykör ölel át az mindennapos üzleti te4vékenységgel kapcsolatos feladatokból.

Arról már egy korábbi cikkben írtam, hogy miért van szükség a marketingre, ezért most a vállalkozás sikerességének zálogaként ismert, Marketing Stratégia felől szeretném a mítoszról lerántani a leplet.
Írásommal, abban szeretnék segíteni, hogy a fogalmak helyre kerülését követően, te is készítsd el a saját marketing stratégiádat, és számolj le végleg egyszer és mindenkorra a marketing szörnnyel.

Gondolom már felmerült benned a kérdés, hogy miért van szükséged egy vállalkozásnak marketing stratégiára?

Azt nem csak a giga cégek csinálják?

A marketing stratégiára nagyon egyszerűen úgy kell gondolni, mint navigációs eszközre. Ahogyan navigáció nélkül nehéz eljutni egy számunkra ismeretlen célállomásra, úgy egy jól kidolgozott marketing stratégia nélkül nehéz lenne elérni a vágyott üzleti céljainkat.

 A stratégia megmutatja az utat, segít meghatározni a céljokat és megadja azokat az eszközöket, amelyekkel sikeresen haladhatunk előre.együk hát tisztába a szó jelentését és vegyük sorra, hogy mi is a rettegett és misztifikált Marketing.

Első és legfontosabb lépés, hogy meg kell ismernünk a célpiacunkat, a vevőinket. Kik ők? Milyen problémákkal küzdenek? Milyen megoldásokat keresnek? Ha ezekre a kérdésekre sikerül megadnunk a választ, akkor nyert ügyünk van.

 

A másik nagyon fontos lépés, hogy határozzuk, meg, hogy milyen célokat szeretnénk elérni? Növelni szeretnénk az eladásainkat? Új ügyfeleket szeretnénk szerezni? Vagy talán a márkaismertségünket növelnénk? Akármi is legyen a célunk, a marketing stratégia segítségünkre lesz, abban az esetben, ha konkréttá és mérhetővé tesszük a vágyott célt! Teljesen kristály tisztán kell látnunk a célunkat, hogy tudjuk, hova és hogyan kell eljutnunk oda.

Érdemes egy kis önvizsgálattal folytatni a munkát, ránézni, hogy hol tartani a vállalkozásunkban, hogy világossá váljon, hogy milyen potenciállal bírunk és melyek a vakfoltjaink. Erre egy nagyon jó eszköz, az úgy nevezett SWOT-analízist hívhatjuk segítségül. Habár a SWOT analízis elsőre kicsit rémisztőnek tűnhet, de ne ijedjünk meg tőle egy nagyon kis egyszerű módszer. A SWOT egy angol szavakból álló mozaikszó, de igazából a vizsgálódás tárgya igazából, csak az erősségek, gyengeségek, lehetőségek és fenyegetések megvizsgálása a vállalkozásban. A módszer nagyon hasznos, mivel szinte minden életterület esetében használható, mert tiszta képet ad, ami segítségével könnyebben tudunk tervezni. kidolgozni, amely a legnagyobb esélyt adja a sikerre.

A célközönségünk meghatározása is kulcsfontosságú. A lehető legaprólékosan kell meghatároznunk, hogy kik is azok, akiknek a szolgáltatásunk vagy termékünk szól. Itt arra gondolok, hogy nem elegendő csupán azt mondanunk, hogy a mi célközönségünk a középkorúak. Minden lehetséges demográfiai, pszichológiai és egyéb érzelmi tényezőkre is gondolnunk kell, hiszen ezek befolyásolják az emberek vásárlási döntéseit. 

Hány éves, milyen nemű, mi jellemzi a családi állapotát, hol dolgozik, mennyi a havi bevétele, milyen végzettsége van, hol lakik, hol vásárol, mit csinál szabadidejében, mi a hobbija, mi a félelme, mi nyugtatja meg, mik a vágyai stb. stb. Még sorolhatnám! De a célközönségünk meghatározását, tényleg ennyire aprólékosan kell megtennünk. Hiszen, ha tűpontosan ismerjük az ügyfeleinket, vevőinket, akkor tudjuk, hogy mire van szükségük és ezáltal sokkal egyszerűbb dolgunk van, ha olyat kínálunk neki, amire igazán vágyik.

Ne feledkezzünk meg a konkurenciáról sem. A versenytárselemzés segít megérteni, hogy hol helyezkedik el a vállalkozásod a piacon. Egy kis kutatással, fedezzük fel, hogy a versenytársaink milyen marketing stratégiákat használnak, ezek mennyire sikeresek. Mazsolázzuk ki, hogy mi az, amit jól csinálnak, mi az, amit mi jobban csinálunk. 

Ne feledkezzünk meg a konkurenciáról sem. A versenytárselemzés segít megérteni, hogy hol helyezkedik el a vállalkozásod a piacon. Egy kis kutatással, fedezzük fel, hogy a versenytársaink milyen marketing stratégiákat használnak, ezek mennyire sikeresek.

A legtöbb vállalkozás számára óriási nyűgöt okoz, hogy ahelyett, hogy azt csinálná, amiért elkezdett vállalkozni, ilyen dolgokkal kell a figyelmét fordítani, mint a marketing.

Sokan csak úgy gondolnak a marketingre, mint egyszerű hirdetés vagy reklám, de ennél sokkal több! Tegyük hát tisztába a szó jelentését és vegyük sorra, hogy mi is a rettegett és misztifikált Marketing.

Az egyik legegyszerűbb, mégis az egyik legfontosabb eszköz a célközönség elérésére a tartalomgyártás, azaz a tartalommarketing. A blogbejegyzéseket, a videókat, az infografikákat és más egyéb értékes tartalmakat, szuperül fel tudjuk használni, arra, hogy elérjük a célközönségünket, a vásárlóinkat. Ezekben a kommunikációinkban oktató, informáló, szórakoztató módon adhatunk megoldást a célközönségünk problémáira. Ezek a tartalmak vonzzák a figyelmüket, mivel teljesen azonosulni tudnak vele.

Napjainkban a közösségi média remek lehetőséget nyújt arra, hogy közvetlen kapcsolatot építsünk ki a célközönségünkkel. A különböző platformokon megosztott értékes tartalmak, segítenek növelni a márkaismertségünket és a vevőink elköteleződését. Ez olyan, mint egy buli, ahol a megfelelő zenével és hangulattal vonzod a vendégeket.

Az egyik legegyszerűbb, mégis az egyik legfontosabb eszköz a célközönség elérésére a tartalomgyártás, azaz a tartalommarketing. A blogbejegyzéseket, a videókat, az infografikákat és más egyéb értékes tartalmakat, szuperül fel tudjuk használni, arra, hogy elérjük a célközönségünket, a vásárlóinkat. Ezekben a kommunikációinkban oktató, informáló, szórakoztató módon adhatunk megoldást a célközönségünk problémáira. Ezek a tartalmak vonzzák a figyelmüket, mivel teljesen azonosulni tudnak vele.

A marketing világa is folyamatosan változik, és nekünk fel kell venni a kesztyűt és alkalmazkodnod kell hozzá. Soha ne tartson vissza, az, hogy új dolgokat kell megtanulni vagy kipróbálni, vagy esetleg változtatni kell a stratégiánkon. Szerencsére nálunk van a GPS és bármikor készen állunk, hogy változtassunk, hogy könnyebben elérjük a céljainkat.
A marketing szörny leküzdése nem könnyű feladat, de a megfelelő stratégiával és eszközökkel lehetséges. Remélem az itt felsorolt lépések segítenek eloszlatni a marketing mumus által keltett félelmet. Ha követjük ezeket a lépéseket, és folyamatosan fejlesztjük a marketing stratégiánkat, akkor játszi könnyedséggel győzhetjük le a marketing szörnyet, és elérhetjük a vállalkozásunk rég vágyott céljait.
Ne feledd, a siker kulcsa a kitartás és az alkalmazkodóképesség. Ne hagyd, hogy a marketing szörny legyőzzön – nyomd le, és vedd kezedbe a vállalkozásod jövőjét!

SOHA NEM MARKETINGEZTÉL?

Belefáradtál Abba, Hogy Nem Tudod, Merre Indulj El A Marketing Útvesztőjében.

Ne hagyd, hogy a marketing mumus tovább uralkodjon rajtad! Vedd kezedbe az irányítást, és változtasd meg a vállalkozásod jövőjét!

Legyen ez az első lépés egy eredményesebb, nyugodtabb és sikeresebb vállalkozói élet felé!

Töltsd le most a „TOP 100 kérdés a MARKETING mumus leküzdésére marketing hiányos vállalkozóknak” című útmutatót, és lépj a siker útjára még ma!

 

Készen állsz? TÖLTSD le az INGYENES e-book-ot!

top100-kerdes-marketing-mumus